Met meer dan 200 dierenwinkels is Pets Place marktleider in Nederland. In de 70 winkels in het zuiden van het land is de formule gecombineerd met Boerenbond. De winkels van Pets Place en Boerenbond bieden alles voor tuin en dier.
De formules van deze ketens, die eigendom zijn van de IJsvogel Groep, worden momenteel vernieuwd. Stenfert Interieur & Design werd geselecteerd voor de herinrichting van een van de twee pilot-locaties: de winkel van Pets Place en Boerenbond in Waalwijk. Patrick Nathoenie, formulemanager bij de IJsvogel Groep, vertelt over de vernieuwingen.
Dogwash en Vissentheater
“Als je marktleider bent, wil je dat uitstralen. Om te beginnen hebben we de logo’s van beide ketens gemoderniseerd en op elkaar afgestemd. Daarna zijn we gaan kijken naar de winkels. We willen ons meer richten op beleving, zodat klanten graag bij ons in de winkel komen. Veel mensen ervaren een bezoekje aan een dierenwinkel echt als een mini-uitje. Dat gevoel wilden we versterken.
Met een knaagdierenhuis, een vissentheater, vogels, hamsters en konijnen is de winkel in Waalwijk echt een feest voor dierenvrienden geworden. Op het Themaplein, midden in de winkel, is elke zes weken wat nieuws te zien. Daarnaast bieden we allerlei aanvullende services voor dieren. Mensen konden altijd al bij ons terecht voor advies over de gezondheid van hun dieren. Nu hebben we in Waalwijk een dierenapotheek met speciaal opgeleide medewerkers. Voor vragen over het dieet van je dier is er een gewichtsconsulent. Wil een klant zijn hond wassen? Dat kan in de dogwash, een wasstraat waar je de hond kan wassen en drogen.”
Samen met Stenfert
“Stenfert is misschien klein, maar ze denken groot. Ze hebben vrijwel alle houten en stalen interieur-elementen voor ons geproduceerd. Het knaagdierenverblijf, de kasten en tafels … Allemaal maatwerk. Het fijne van Stenfert is dat ze de retail goed kennen. Het is een dynamisch vakgebied en Stenfert kan daar uitstekend mee omgaan. Plus: ze zorgen dat we met beide voeten op de grond blijven staan. Je kunt prachtige concepten bedenken, maar het moet wel realiseerbaar zijn.
We zijn heel tevreden over het eindresultaat. We hebben meer klanten in de winkel, we doen meer transacties en klanten komen vaker terug. En dat is uiteindelijk waar we het allemaal voor doen.”
Social Top